teamjl.webblogg.se

Trött häst

Kategori:



Sushi står och halvsover medans hon blir skodd, världens snällaste!

Höstplaner

Kategori: Om mig

Jag har nog glömt att nämna vad jag kommer göra i höst här kom jag på! I augusti, troligtvis den 19, kommer jag åka till USA som au apir och bli borta ett år. Kommer bli super kul och spännande, ser fram emot det som bara den! Hästarna då?
Sushi ska jag låna ut till hennes förr förra ägare vilket känns jätte bra, en tjej som känner Sushi väl och har bra & sund syn på hantering och skötsel.
Fiona ska jag också låna ut, ingen bestämd än så vet ni någon som vill ha en super trevlig shettis på foder så hojta till!
Sensation ska få gå hemma och växa, mamma och pappa ska ta hand om henne. När jag kommer hem är hon 2 år och tre månader så då är det lagom att börja med inridning lite smått. Mamma & pappa ska eventuellt börja tömköra henne åt mig innan jag kommer tillbaka.

Hopptävling 12/5

Kategori: Ridtävlingar

I söndags var vi iväg på den andra omgången av Gota, denna gång i Ulricehamn. Förklassen i 90 cm kändes hyfsat, hon petade dock en bom men hoppade allt annars med lite tvekan på en grind och ett plank. I lagklassen så kändes det jätte bra, jag fick till ett bra tempo, hon galopperade under sig mot hindrena, hoppade bra och jag hade en bra känsla också. Jag klantade dock till mig, glömde av att ta ut en sväng så vi fick med oss en bom :( Så himla tråkigt när det kändes så bra i övrigt, men jag är såklart jätte nöjd ändå. Det tråkigaste var väl att laget hade gått till omhoppning om jag inte hade rivit... Men men vi kommer igen! Sista omgången är 2 juni i Götene.

Vårkänslor

Kategori:



Sensation ett år!

Kategori:



Idag fyller mitt lilla hjärtegull ett år ♥♥♥

Hoppning

Kategori: Dagens ridpass

Idag har jag & Sofia vart i ridhuset och hoppat lite för att slipa lite på tekniken inför söndagens lagtävling. Det kändes bra idag också som förra torsdagen, har äntligen hittat lite tempo så då flyter allt på så mycket bättre. Riktigt taggad för tävlingen på söndag :) Man kan tro att jag bara hoppar om man kollar på de få inläggen som jag uppdaterar men så är det verkligen inte, bara att jag får tummen ur när jag har vart iväg någonstans. På återhörande!

Hoppträning 2/5

Kategori: Ridträningar

Min tränare blev tyvärr sjuk till träningen i torsdags men vi tjejer träffades ändå och tränade ihop, linjer, kombination och bana. Kändes lite sådär i början men sen efter ett tag lossnade det, jag lyckades ramla av också för första gången på Sushi haha. Men det var rätt åt mig, jag har en förmåga att släppa stödet de sista stegena innan avhoppet och det är ju inte så bra direkt, så hon nitade så jag gjorde en fin kullerbytta i luften. Efter det red jag ordentligt och då kändes det betydligt mycket bättre, ska se om jag lyckas ladda upp film på när vi hoppade bana det sista. Avslutade på 90 cm men det kändes bra och då ska man avsluta så man inte lyckas knäcka det lilla självförtroendet man har!