teamjl.webblogg.se

Tillbaka i Sverige

Kategori: Stallsnack

Nu är jag tillbaka, ett år blev visst till 19 månader istället, men nu är jag på hemmaplan igen. Den lilla ettåringen har förvandlats till skimmel på riktigt och växt en del på höjden. Hon är inte så jätte mycket jobbad med, min syster har suttit lite på henne och skrittat på henne en gång, och vart iväg på en löshoppning. Så i fredags satt jag på henne för första gången och skrittade en liten bit, känslan att göra det på sin första egna uppfödning är obeskrivlig! Vi har bokat in oss på löshoppning på söndag, det ska bli roligt. Jag har tilläggsreggat henne i ASVH för att hon ska få göra treårstestet, ska nog bara göra den extriöra delen och löshoppningen dock, eftersom hon ligger efter i inridningen vill jag inte stressa fram det. Så planen just nu är att se till att komma ut på en hel del löshoppningar, fortsätta inridningen och försöka fodra upp henne lite.
Dom andra två då? Fiona ska jag få tillbaka hem i höst och Sushi i årsskiftet, hon är nämligen dräktig så jag måste vänta på att den fölisen blir avvand. Lånade en av min systers hästar igår så gick vi ut och skrittade, kände hur mycket jag saknade okomplicerade Sushi då och våra timtalslånga uteritter. Nu ska jag gå ut och springa en sväng i det fina vårvädret, i eftermiddag ska jag jobba med Sensation och hjälpa mamma med en av deras unghästar.