teamjl.webblogg.se

Foderanalys

Kategori:

Syrran skickade in analys på årets höskörd, det visade sig att vara superhö. Skönt att slippa massa fodertillskott. Än så länge äter dom bara gräs, fint bete kvar än så länge. Vi håller på att bygga om gamla ladugården till stall, förhoppningsvis ska vi gjuta golv i veckan. Börjar dra ihop sig till installning! 

Presenter

Kategori: Stallsnack

Fick lite försenade födelsedagspresenter när jag var över och hälsade på familjen, några var hästrelaterade. En groomingbag i rosa med massa fiffiga fack och en borste (som är så fin att jag inte vet om jag kommer våga använda den haha).
 

Uppdatering

Kategori: Stallsnack

Fick ett mail att jag hade fått en kommentar här på bloggen så tänkte att det kanske kunde vara dags med en liten uppdatering. Först och främst så har jag sålt Sushi, tjejen som hade henne på foder när jag bodde i USA fick köpa henne. Hon har ägt henne i flera år innan och dyrkar henne över allt annat på jorden så det kändes som det rätta beslutet. Men jag saknar henne så mycket, att bara kunna vara ute och strosa i skogen i timmar.
 
Lilla Fiona då, hon kommer hem i december. Planen är att köpa en till liten shettis lagom till det så att hon har någon att gå ihop med. Tar inte så mycket mer tid att ha två, bara att ha en på släp när man kör eller köra ihop dom i par. Jag har nämligen flyttat ihop med min syster för tillfället på en liten gård så vi har våra tre storhästar där, och lilla Fiona skulle spricka om hon skulle dela hage med dom haha.
 
Sensation har jag faktiskt inte gjort så mycket med, vi är ute och skrittar lite då och då. Häromdagen så var det första gången utan ledare och hon skötte sig exemplariskt. Lullade på långa tyglar 15 meter bakom syrran och hennes häst hela tiden. Har tait det lugnt med henne för att det har känts som att hon har växt så mycket i sommar och så har jag haft mycket annat att göra. Men nu är både tandläkare och hovslagare inbokat i nästa vecka så sen ska vi starta upp lite mer på allvar. Tycker att hon känns så liten så mätte henne häromdagen och blev rätt så chockad när det visade 166 cm, lilla skruttan va högre än vad jag trodde. Bjuder på lite bilder som är tagna under våren och sommaren.
 
Jag sitter på flygplatsen i New York nu, har precis vart och hälsat på min familj i Texas. Har haft det jättebra och huvudet har verkligen satts i spinn. Jag som tyckte att jag hade en bra plan för framtiden, nu är det kaos i hjärnan istället!