teamjl.webblogg.se

Ett nytt kapitel

Kategori: Stallsnack

På fredag åker jag ner till Skåne för att hämta hem min nya häst, blandade känslor. På ett sätt är jag jätteglad för att jag har hittat en ny häst, samtidigt som jag blir påmind om Sensation och blir ledsen. Även detta är en unghäst vilket på ett sätt får mig att tänka på det orättvisa som hänt, att allt det jag kommer göra med den nya borde jag ha gjort med Sensation istället. Samtidigt som jag är tacksam för att jag har hittat en annan individ som jag kan forma själv och bygga starka band till. Men den där känslan siter kvar, det borde vara Sensation. Och det är tungt, riktigt tungt. Men jag måste ge mig själv tid att acceptera det som hänt, och ge den här nya lilla tjejen en ärlig chans, för jag tror verkligen att hon kan bli en jättebra häst för mig. Det kommer vara jättesvårt men det är bara att ta en liten bit i taget och blicka framåt, vara glad för det man har.

Kommentarer

  • Katarina säger:

    Det kommer bli bra <3 du skriver så klokt

    Svar: Antar att det blir lättare med tiden! Men fy vad plågsamt det är :(
    Jenny

    2015-10-29 | 16:25:26
    Bloggadress: http://saganomensaga.blogg.se/

Kommentera inlägget här: