teamjl.webblogg.se

Torsdagens hoppträning

Kategori: Ridträningar

I torsdags hade vi hoppträning, denna gång tränade vi på en del studs och gymnastikhoppning och höll oss på låga höjder. Egentligen hade väl jag velat hoppa lite högre med tanke på tävlingen som närmar sig men vi fick nöja oss med de här nyttiga övningarna. Min tränare berömmer Sushi som bara den, hon tycker att hon är en jätte fin häst som är ärlig och schysst vilket stämmer bra. Däremot behöver jag jobba mycket på min ridning, bland annat;
  • Räta upp mig mellan hindrena.
  • Inte landa för snabbt i sadeln efter språnget.
  • Koncentrera mig på vad jag gör och vart jag ska.
Sushi skötte sig jätte bra på träningen men det kändes inte bra efteråt ändå, var nog på grund av mig och min ridning. Men det är bara att komma igen och kämpa på! Efter lite snack och reflektioner med mina hästtjejer, som förövrigt är mina allra bästa vänner, så kändes det bättre. Vi hjälper och peppar varandra vilket är guld värt.
Bild från när jag och Julia var och hoppade i förra veckan!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: