teamjl.webblogg.se

Anmälda till vår första tävling

Kategori: Stallsnack

Anmälde oss precis till vår första hopptävling ihop, Sushi har startat en del tidigare men det är min första någonsin. Jag är så nervös så jag vet inte vart jag ska ta vägen, lär väl svimma av nervositet på tävlingsdagen haha! Egentligen hade jag velat starta några träningshoppningar innan men har inte hittat några i närheten. Vi har dock hoppträning på torsdag och har bokat ridhuset för banträning på söndag så hinner förhoppningsvis hitta lite mer känsla. Sen har vi träningshoppning dagen före så jag tänkte starta en klass då för att känna på det i sista stund och sen på långfredagen smäller det. Vi ska starta 95 och 100 cm, höjden är inget problem för hästen men jag måste lägga rätt tempo och styra ordentligt bara. Håll tummar och tår för oss!
 
Nu ut och försöka rida lite i blåsten.

Kommentarer

  • Freja säger:

    Svar: Det var det också! ;D

    Kul med första hopptävlingen! Övertänk inte och ha inte för höga krav, det är mina bästa tips mot nervositet :) När man väl rider banan så har man inte tid att vara nervös heller.

    Svar: Tack för tipsen hihi!
    jjennnyys.blogg.se

    2013-03-19 | 18:05:03
    Bloggadress: http://frejalindskog.webblogg.se
  • Katarina säger:

    Åh vad roligt! Vi kommer hålla tummarna för er :)

    2013-03-19 | 21:04:44
    Bloggadress: http://teaaftereight.blogg.se
  • Mikaela säger:

    Det lät väldigt roligt. =) Önskar er lycka till.

    2013-03-20 | 18:34:22
    Bloggadress: http://hallontuttar.blogg.se

Kommentera inlägget här: