teamjl.webblogg.se

Hopptävling 21/4

Kategori: Ridtävlingar

Nu är det redan en vecka sen vi var iväg och tävlade första Gotaomgången, åkte till London i måndags och kom hem i torsdags och sen har det var full rulle så har inte hunnit uppdatera. I förklassen på 90 cm stannade vi ut oss på ett plank som var fjärde hindret. Det var en linje och vi kom nära in på första hindret så det blev ett väldigt nära avhopp och då tappade jag balansen lite så det blev lite vingligt till nästa så då stannade hon, inte så konstigt. Men sen stannade hon två gånger till på det vilket var helt onödigt, men antar att det var för att jag red för mesigt.
 
Mycket pepptalk och tips inför lagklassen som gick i 95 cm, det gick bättre men vi fick ett stopp. Jag glömde av mig lite till femte hindret så var ute vid sargen när jag insåg att hindret bara var någon meter ifrån oss men guldhästen hoppade ändå fastän att vi kom lite galet på. Men sen tappade jag galoppen till sjätte hindret så då blev det ett stopp, förståligt. Betydligt bättre tempo i den här klassen i alla fall även om min ridning falerar emellanåt. Men mina tre super duktiga lagkamrater red felfritt så vi håvade in första platsen utan att ens behöva rida omhoppning, desstuom så blev två av mina teamisar 1a & 2a individuellt.
 
Hon känns lite seg men tror att det är för att hon är super brunstig och så har hon tappat lite i hull men nu är det full påfodring så att hon lägger på sig! Nya tag till nästa tävling som är 12 maj.
 

Kommentarer

  • Katarina säger:

    Lagtävlingar är så roligt! Kul att se att ni åker ut och har skoj tillsammans, precis så det ska vara att ha häst (säger jag som inte kan åka en meter med min, haha)

    Svar: Ja verkligen :D Har inte hunnit läsa bloglovin på länge men ska läsa ikapp på din blogg när jag får tid!
    jjennnyys.blogg.se

    2013-04-29 | 20:44:49
    Bloggadress: http://saganomensaga.blogg.se/

Kommentera inlägget här: