teamjl.webblogg.se

Skuttat sockerbitar

Kategori: Dagens ridpass

Hade bestämt mig för att rida Safari idag men ändrade mig rätt så fort när jag kom till stallet hehe. Hon går på bete på granngården då det inte räckte hela sommaren där jag har dom uppstallade, men tar fortfarande dit henne när jag grejar med henne. Så idag blev det lite för mycket för damen som brukar stå som ett ljus i stallet när det blåste och var busväder + fem hästar som gnäggade och for runt i hagarna när vi kom hem. Vilket gjorde att det var väldigt svårt att stå still på stallgången och nerverna satt utanpå, så jag stod över ridningen och knallade upp med henne till ridhuset istället.
 
Där var hon snäll och lugn som en filbunke, longerade lite och släpade sedan fram lite sockerbitar. Hon tittade lite första två gångerna men sen både travade hon snällt över för att sedan galoppera och hoppa. Rullade på och var nöjd med läget, när vi var klara ser man verkligen i ögonen på henne att hon är lite trött i huvudet men nöjd. Hon är en liten guldklimp!
 
Älskar bilden jag knäppte på henne efter att jag släppt ut henne i hagen igen!
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: